Hvad skal jeg sende dig?

Oftest tager jeg indledningsvis en snak per telefon med nye klienter, inden jeg sender dig en mail med beskrivelse af hvilke informationer jeg skal bruge undervejs i mit arbejde.

Det er eksempelvis oplysninger om varigheden af perioden for opholdet i Norge, dansk eller norsk kontrakt, om du har været offshore, arbejdsudlejet, om du har bolig i Danmark til rådighed, samt om hvilke udgifter du selv har afholdt i forbindelse med dit norske arbejde, samt andre relevante fradrag vi muligvis kan kvalificere os til. F.eks. hvis du har betalt pasning af børn i Danmark under 12 år.

Det er en god ide, du skriver en mail til mig og kort angiver, hvad det er du ønsker hjælp til; selvangivelser, udlejningsregnskab, næringsopgave eller forskudsopgørelser. Så sender jeg efterfølgende en standardmail og spørger efter de informationer som er relevante. Typisk er det digital adgang til SKAT.dk og digital agang til Altinn.no og svar på de spørgsmål jeg har sendt dig på din mail..

Når jeg har dine informationer, kan jeg påbegynde mit arbejde. Det er bedst du kontakter mig inden du sender mig noget, da der i skattesæsonen; marts, april, maj og juni kan forventes en vis ventetid.

Selvangivelse Checkliste